Catering tijdens de coronacrisis: week 2 en week 3

Catering tijdens de coronacrisis: week 2 en week 3

Week 2 en week 3

Mijn coronacrisis

Twee weken was er bij Krop en Kool vooral geen catering tijdens de coronacrisis. Nou, dat ging snel. Deze blog is een van de eerste dingen die ik weer aan online communicatie doe. Vlak na het publiceren van mijn vorige update kreeg ik ’s avonds keelpijn en koorts. En dat was wel even behoorlijk schrikken. Week 2 van de coronacrisis noem ik daarom ook mijn eigen coronacrisis. Ik heb geen dokter bezocht. Ik ben niet getest dus officieel kan ik het niet bevestigen nog ontkennen. Hoe dan ook het was een hele vervelende periode. Ik  moest helaas de bestellingen afzeggen en heb de webshop stilzwijgend gesloten.

Week 3 is ook een week zonder catering tijdens de coronacrisis. Het ging al wel een heel stuk beter en sinds donderdag ben ik ook pijn en klachtenvrij. De webshop blijft tot dit weekend daarom ook stilzwijgend gesloten. Maar gaat maandag luidkeels weer open. Krop en Kool is er weer klaar voor om  lunch en diner bij iedereen in Utrecht thuis te bezorgen.

Nieuw werk

De vorige update ging over moeilijke en vervelende besluiten. Het uitstellen van de verhuizing en het stoppen met de ontwikkeling van een nieuwe site. Dat laatste heb ik nieuw leven in geblazen. Samen met een hele enthousiaste student media en communicatie ben ik begonnen aan de plannen voor een nieuwe site en shop. Dat levert veel nieuw werk achter de schermen op.

Bijvoorbeeld doorgaan met de nieuwe kaart. Doorgaan met eigen recepten ontwikkelen, proefkoken, proeven en fotograferen. Dit is veel werk en dit is leuk werk. Het is ook werk waar je nooit aan toe komt in ‘gewone’ tijden.  Daarom is het nu een perfect moment om met deze klussen aan de slag te gaan. Catering tijdens de coronacrisis is iets heel anders dan catering in ‘normale tijden.’ Echt even omschakelen. De planning is om over 3 weken een testversie van de nieuwe site en shop klaar te hebben. Echt aan de slag dus!

Foto’s en reviews

Een ding dat ik tot nu toe nog niet zo goed gedaan heb is het vragen om feedback en reviews aan mijn klanten. In week 3 ben ik daarom daar alsnog mee begonnen. Heel wat klanten van vorig jaar hebben schitterende foto’s gemaakt van het werk van Krop en Kool. Het is echt leuk om die te zien en het brengt een vleugje heimwee met zich mee. Heimwee naar de feestjes van vorig jaar. Gelukkig hebben wij de foto’s nog. Ik zal ze delen op instagram. Echt leuk om terug te zien. Zo, dat was het. Nu weer aan de slag!

Leave a Reply

Your email address will not be published.

X