Algemene voorwaarden Krop en Kool
Algemene voorwaarden webshop/ deli bestellingen Krop en Kool
Opgesteld op 1 mei 2020.
Leuk dat je geïnteresseerd bent in onze algemene voorwaarden. Het is niet zo moeilijk, zie het maar als de spelregels bij het bestellen van eten en drinken in onze webshop en deli. Het gaat over de 4B’s van Krop en Kool. Te weten de: bestellingen, betalingen, bezorging, en beoordeling. Je leest er snel doorheen er staan geen kleine lettertjes.
BESTELLINGEN
Bestellingen worden gedaan via de webshop of per email:
https://kropenkool.nl/bestellen/
In webschopbestellingen staat letterlijk omschreven welke combinatie van producten door de klant zijn uitgekozen. Bij e-mailbestellingen beschrijft de klant zelf de bestelling.
Bestellingen per telefoon, facebook, whatsap of instagram zullen altijd ook per email moeten worden gedaan en bevestigd.
Bestellingen aan particulieren zijn pas officieel als de bestelling door de klant is betaald.
BETALING
Betaling kan op verschillende manieren maar is bij voorkeur digitaal. Krop en Kool heeft geen kassa met contant geld. In het geval van contant betalingen is het noodzakelijk dat de klant het bedrag gepast afrekent.
In de meeste gevallen is er sprake va een webshopbetaling. De meest voorkomende betaalmethode is iDeal. Hiermee rekent de klant direct af in de webshop. Ook is het mogelijk om via pay-pal in de webshop te betalen.
Voor bedrijven is er de optie om achteraf te betalen. Krop en Kool stuurt na levering een factuur vanuit inclusief de bedrijfsnaam en de BTW uitgesplitst. Ook kan Krop en Kool daarbij direct een kostenplaats of een projectnummer invoeren.
Bij een afwijkende bestelling of samenstelling van een bestelling die per email is geplaatst zijn er drie opties. De klant kan ervoor kiezen om te pinnen bij bezorging, de klant kan ervoor kiezen om met te betalen per zakelijke tikkie of de klant kan gepast contant afrekenen.
BEZORGING
Bij het afrekenen in de webshop geeft de klant een gewenst bezorgmoment aan. Reken altijd op een bezorgvenster van 15 minuten voor een 15 minuten na de gewenste bezorgtijd. Dit heeft te maken met onder andere de rittenplanning en het verkeer.
Het kan voorkomen dat Krop en Kool de klant vraagt om het bezorgmoment te veranderen zodat er een sluitend bezorgschema kan worden gemaakt. Dit gebeurt altijd in overleg met de klant.
Bent u niet aanwezig op het bezorgmoment? Zorg dan voor een goede instructie. Krop en Kool is bereid om zelfstandig een bestelling klaar te zetten in een pantry, keuken, koelkast of op een buffet. Dit doet de bezorger van Krop en Kool uiteraard alleen in overleg en met toestemming van de klant.
Als er niet open wordt gedaan op het bezorgadres (15 minuten voor/ tijdens/ 15 minuten na) de bezorgtijd dan neemt de bezorger van Krop en Kool d bestelling weer mee terug naar de keuken. Uiteraard proberen wij eerst in contact te komen via het telefoonnummer dat de klant op de bestelling heeft vermeldt. Bij voorkeur spreken wij dan direct een ander bezorgmoment af maar dat moet wel binnen 60 minuten van het originele bezorgmoment plaatsvinden.
Daarna nemen wij de bestelling mee terug en plaatsen die in een koeling. De rest van dezelfde dag kan de bestelling worden opgehaald. Aan het eind van de dag wordt de bestelling helaas weggegooid.
Bezorgen in de stad Utrecht en Houten is gratis. In het geval dat Krop en Kool een extra bezorgrit moet inplannen kost dit € 20,00.
Bezorgen buiten Utrecht en Houten kost geld. Krop en Kool rekent bezorgkosten. De bezorgkosten worden automatisch berekend in de webshop. Die tarieven houden wij ook aan bij e-mailbestellingen.
Het werkgebied van de webshop Krop en Kool is de provincie Utrecht. Maar de andere cateringactiviteiten (bruiloften, tuinfeesten, festivals, bedrijfsfeesten en zakelijk evenementen) voeren wij uit in heel Nederland. Indien u een cateringwens heeft op een locatie buiten de provincie Utrecht kunt u contact opnemen met Krop en Kool om over de levering te overleggen.
BEOORDELING
Klachten
Bent u niet tevreden over de kwaliteit van de levering of de kwaliteit van de producten? Dat vinden wij heel vervelend. Krop en Kool werkt volgens strenge eigen kwaliteitsnormen en staat open voor verbetering.
Neem bij een klacht daarom direct contact op met Krop en Kool. In veel gevallen kunnen wij namelijk snel een oplossing bieden. Krop en Kool zal in overleg met de klant de klacht evalueren en indien noodzakelijk een passende compensatie aanbieden.
Complimenten
Bent u wel tevreden over de kwaliteit van de levering en of de kwaliteit van de producten? Dat vinden wij heel belangrijk. Krop en Kool ontvangt graag complimenten in de vorm van reviews op google, berichtjes op instagram en facebook of per email. Krop en Kool is blij met alle klanten die meehelpen om de wereld van en met eten en drinken stap voor stap te verbeteren.