Webshop
Catering tijdens de coronacrisis betekent creatief zijn. De verbouwing van de webshop is daarvan het eerste voorbeeld en dat mag ik voorzichtig geslaagd noemen. Er worden broodjes, maaltijden, brunches en ontbijtjes besteld. Het is leuk om telkens met veel aandacht kleine bestellingen te maken. En hoewel het veel werk is met weinig omzet is het bijzonder om te ervaren dat ook weinig omzet veel werkplezier geeft.
Het lijkt er op dat de grote bijeenkomsten en feesten voorlopig nog niet terugkomen. Dat is ergens best jammer want juist deze evenementen zijn het grootste deel van de werkzaamheden van Krop en Kool. Dus ben ik verder gegaan met het uitproberen van nieuwe werkzaamheden binnen hetzelfde bedrijf.
Stagiaires
Vorig jaar heb ik in samenwerking met de HAS Den Bosch een aantal stagiaires van de opleiding Food Innovation mogen begeleiden. En tijdens een wandeling door Utrecht op een avond 14 dagen kreeg ik een flash back naar deze tijd. Een van de adviezen van mijn stagiaires was het opzetten van een VriMiBox. Een vegetarische vrijdagmiddagborrel box voor bedrijven. Eerlijkheid gebied te zeggen dat ik daar tot nu toe nog niets mee had gedaan.
Maar deze aha erlebnis was wel het moment dat de Paas Brunch Box werd geboren. Want met alle mensen thuis tijdens de Pasen van 2020 leek het een goed idee om de brunch bij de mensen thuis te brengen. Een dag later stond de PBB in de webshop en nog een dag later had Jennifer van chunky cyclist een paar mooie plaatjes getekend. Bedankt Jennifer, jij maakt geweldige dingen!
Boxen
De PBB actie is geslaagd. De boxen zijn uitverkocht. En samen met een klein team vrijwilligers ben ik 4 dagen bezig geweest met bakken, boxen vouwen en bezorgen. Hoewel het veel werk is, is het ook veel zichtbaarheid en een hele berg e-mailadressen voor in het nieuwsbriefbestand. En dat is vervolgens weer erg handig bij de bekendmaking van maaltijdaanbiedingen of nieuwe boxen.
Want die gaan er komen, nieuwe boxen. Denk maar aan (K-) (W-) oningsdag 2020 of aan het thema asperges.
Volgende week ga ik nog wat meer opschrijven over de box acties van Krop en Kool. Want ik ben met een paar spannende projecten begonnen. Catering tijdens de coronacrisis is voor mij een spannende tijd. Maar ook een tijd waarin het mogelijk is om te experimenteren. En een tijd om te werken aan de zichtbaarheid van Krop en Kool en ook een tijd waarin ik de nadruk kan leggen op de duurzame en vegetarische missie van mijn bedrijf. Het is een tijd waarin ik hard aan het werk ben zonder dat dit direct rendeert. Hopelijk ben ik aan het investeren in de lange termijn. Zodat het verhaal van Krop en Kool over een jaar in heel Utrecht bekend is. Leuk doel toch?